julafton .

Var uppe vid 9. Packade väskan åt en macka, packade bilen och så körde vi till Nyköping och Odgaards. :D
När vi kom dit så hjälpte vi till med maten. Åt runt 14 tiden. Första julmaten för min del iår. Det var gott. Jag åt till och med lite sill, de ni. haha ;) Tror det eller ej men fröknen som hatar senap gillade senapssillen bäst ;D

Efter det blev det mega god glögg.. mumms, sen risalamalta ala Theo osså mega god. :D Senare på kvällen när barnen somnat så blev det ostbricka och film. Myspys.

Tomten i år var Johnnieponny ;) André var lite osäker på om det var den riktiga tomten eller inte. Han vågade först inte gå fram till tomten så Jennie fick bära fram honom. Men sen så var han framme flera gånger och hämtade paket.

A - Varför var tomten utklädd till johnnie?
J - Det var inte Johnnie.
A - Jo, jag såg kudden.
JT - Tomten måste ha kudden där för att det e så kallt. Annars så fryser han.
A - Men jag såg att han hade eld på armen.
M - Det var inte eld det var sot från skorstenen.
A - Varför de?
M - För att tomten kommer in u huset det hållet.

(A=André, J=Jennie, JT=Jennie och Theo, M=Michelle)

När Jennie skulle natta André så hade han frågat mer saker om tomten som, varför var tomtens skägg löst?

Nu e ni kanske nyfikna på vad jag fick i julklapp?!
Jag fick iaf, ett halsband med öronhänge, en filt, en låda med lite smått å gott att äta och dricka och så sängkläder. Smått och gott lådan fick vi tillsammans lika så sängkläderna.

När vi kommer hem till Halland så blir det lite mer julklappar. :D

Lite bilder från dagen kommer upp när jag lagt in de i datorn.

God Jul

// Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0