ekebohelgen .

Fredag
När vi kom ner till Ekebo så tömde vi bilen och gick sen runt och hälsade på alla. Faster och kusin med C/o hade osså redan kommit så sprang och sa hej till dem. Sen så satte vi igång grillen. Mumms grillad lax och nypotatos :D

Några gick in ikväl medans jag och några till stannade kvar på campingen. Blev en gnska så lugn kväll för campinggänget. Tror vi gick och la oss 00.30. Skulle ju palla med lördagen. :D

Vid 2 tiden så kom min faster och frågade efter mig. De andra sa att jag var i husvagnen. Lotta bad då någon hämta mig men han ville inte de, vi i husvagnen kunde ju bli arga. Lotta bara "ingen kan bli sur på faster" och klamsar in i husvagnen. " MICHELLE". Där låg ju jag och sov så gott. Tror hon var lite rund om födderna ;)

Lördag
Vaknade äckligt tidigt kl 6. Dels för att Emmas Jimmy ringde och dels för att det var så fruktansvärt varmt i husvgnen så det gick inte att vara där inne. Emma och jag gick ut och la oss på gräsmattan. Efter ett tag kom Elin och Sofie och gjorde oss sällskap. Sen döck de upp en efter en tötta små troll. När alla var uppe och fått frukost i magen så körde vi och badade. Tror vi var 20 som var och badade. Å då var inte alla med och badade. Vi vr ganska så många på campingen. KUL

Efter badet så körde alla till Sibylla och käkade fläskfilé och potatisgratäng. Det satt bra.
Åkte sen tillbaka till campingen. Jag tog ut en madrass och la mig i skuggan och somnade. Tror jag sov i 1,5h. Det behövdes kan jag säga.

När jag låg där och sov som skönast så kom min kusin och sprutade isvatten på mig. Det var kallt. Corre gjorde mig sällskap sen på madrassen. Sen kom Paul igen och sprutade iskallt vatten på oss båda.
Skulle ge igen så gick bort till Lotta med en flaska. Som tur var så kom ju Paul så lämpligt när jag stod inne i husbilen så han såg mig inte. Hehe han ble blöt. Sen prang jag fort därifrån.

Sen började alla dra sig till duscharna. Det var en jäddra kö. Skickade sms till 118 118 och frågade om det var mindre kö på camping 3. Fick då som svar

Hejsan! Eftersom vi inte har något Enirotroll på plats på campingen på ekebofestivalen så kav vi tyvärr inte ge ett korrekt svar. Vi rekommenderar dig att gå dit och kolla. Vi gissar dock på att det inte är lång kö alls. Ha en trevlig kväll//Eniro 118118 sms

Inte pallade någon av oss att springa bort och kolla för det var ju en bit bort så vi stod snällt kvar i den lång kön.
Men denna gång så vart det FN och Hacke som blev kärringar för de tog längre tid för dem att duscha än för Sosso och Corre.

Sen så var det mat. Korv med bröd för min del. Var borta en runda hos faster och kusin c/o. Kusse hade då laddat med vattenballonger. Han var dock snäll nog att inte kasta på mig pga att jag bytat om sa han. Sen gick hn runt hörnet på förtältet och kastade ballongerna över. De missade som tur va alla. En ballong gick inte isönder så den tog jag och gick andra vägen runt och kastade den i ryggen på Paul. Sen vr det fort därifrån. Annars hade jag fått 10gånger mer tillbaka.

När jag sosso och FN hade varit på toa och skulle gå tillbaka (man var tvungen att gå förbi Pauls husvagn för att komma till toan) så satt alla c/o och skrek något till mig. Jag hörde inte alls vad de sa men hann bara precis se Paul i ögonvrån med vattenkanna och skulle springa ifrån honom och halkade och trillade. Lätt byte för Paul. Där låg jag som en död fisk och fick 1L vatten över mig. Å där kom det. Var bara att gå och byta om.

Sen gick vi alla in till festivalområder. vi hade skit kul. Dansade för fulla muggar. Blev en sen natt så var inte i säng fören 3.30. Då var man trött.

Söndag
Vi alla var uppe innan 9. Packade ihop våra saker och förtältet sen var första bilen av 6 iväg vid 10. Själv så var ja inte hemma förens vid 12. Fick vänta lite innan min bil körde hemmåt. Men det gjorde inget.

Kom hem och la mig i soffan och somnade. Fick sen lite mat i magen samt jordgubbar sen körde jag in till Laholm och spelade fotboll med Janne, Peter, Daniel, Pierre, Jakob, Gutt och Hasse. Under 2h så han 4 bli skadade varav en fick åka in till sjukan för att kolla ankeln, en annan fick en hård boll i huvet, 3e fick ett knä mellan benen och min stortå började blöda. Men lite kul var det ändå. Synn bara med alla skador.

Haa de

// Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0