this is my life .


Vilken hejar låt. Den e såååå bra :D

Piteå

Torsdag:

Efter att vi ätit lite så gick vi bort till skolan för att se genrepet till SMASK. (fick ju inte biljetter till fredag)
SMASK(Sveriges Musikakademikers Sång Kåntest) är typ en melodifestival tävling. Alla musikhögskolor i Sverige har var sin uttagning. Två bidrag går vidare från varje skola. Förra året hade en skola i GBG vunnit så det är där finalen går iår.
Fy katten va kul. Så roliga bidrag. :D
Fick träffa nästan alla goa människor idag. Fabbe, Paolo, Magnus, Petter, Marcus, Sandra mfl. :D Kul Kul goa människor.

Efter genrepet gick jag Sandra och Nanni och lyssnade på några Rock 1or. Åter igen FY KATTEN. Asså hon som sjöng i detta band var så JÄVLA grym. Va och e helt tagen av henne. Så avundsjuk jag e på henne. Killarna var självklart skit duktiga de med. Att man kan va så bra.. ojoj

Sen gick vi hem och bäddade och så tittade vi på ett avsnitt Medium och så somnade vi. :D

Fredag:

Var ganska så sega så kom upp rätt sent. hehe
Gjorde frukost som vi åt framför ett avsnitt Medium :D
Gick sen ner en vända på stan bla till systemet och hälsokostaffären. Tog även en fika på Crocodil. Ett mycket bra ställe. MYS

Gick sen hem och så hjälpte jag Nanni att tvätta lite. Lagade mat sen gick vi bort till skolan för att se/lyssna på SMASK.

Vi gick först bort till Marcus som satt borta i radio och tittade på SMASK på internetsändingen men hade ljud ifrån radion. Det gick ju bra att titta/lyssna på det fast bilden var ca 10sek efter ljudet så vi hörde allt som hände innan vi såg det. haha

När det var pause i föreställningen gick vi bort till Paolo och Magnus i direktmixern och snackade lite skit med dem.
När SMASK var klart och det utsätts en vinnare, 1:a Gädd Jihad, 2:a Män i trikå, så var det efterfest på Kåren.
Eftersom jag och Nanni inte hade biljetter till föreställningen så skulle vi inte få komma in där. Men vi fixade fram två biljetter gratis så vi kom in ändå :D

Kolla in några av bidragen här

Inne på Kåren så dansade vi och hade kul till kl.2 då Kåren stängde och det blev efterefterfest nere på Kvarters nere på Ankars (kvarterslokalen nere på Ankarsstudentområde).
Nanni vart lite trött så hon gick hem och sov. Jag stannade kvar ett tag ihop med Marcus, Sandra och Magnus. Men vid 4.30 så vart jag trött och gick hem.

Lördag:

Sov till ca 12.30. ;)
Vi gjorde frukost och satte oss och tittade på ett avsnitt Medium. :D
När vi gjort oss klara gick vi ner till Crocodil där vi mötte upp 11 andra goa människor och så fikade vi, vissa drog roliga sanna historier. :D Riktigt roliga saker berättades. Dock så drog inte jag någon.. Inte Nanni heller. Men det kom upp en och annan historia om fylleceller. Bla hur en kompis till en av tjejerna försökte få ut sin bror ur en fyllecell men hamnade själv i en cell tillsammans med en korkad norrman som smetade bajs på väggarna.. hahaha

Efter fikan så delades vi, vissa gick hem andra gick och åt kina och jag Nanni, Sandra och Karro gick till Pizzerian. Men jag och Nanni var så mätta så vi åt inget men Sandra och Karro beställde pizza.

Efter det så gick vi och handlade på Coop sen tog vi taxi tillbaka till Ankars.
I taxin tillbaka så kom Karros hundincidenhistoria upp. :D

Karro hade för några dagar sen varit på Yoga och var på väg hem. Hon gick igenom ett bostadsområde och klockan var runt 9 på kvällen. Då kommer det fram en hund till Karro och börjar jucka på hennes ben. Karro gör allt för att få bort hunden men det går inte. Den vägrade lämna Karros ben. Karro gick och knackade på en dörr för att fråga om det var deras hund eller om det viste vart hunden kom ifrån med de hade aldrig sätt den. Karro får lite halvt panik för hon får ju inte bort hunden så hon ringer 112. Mannen som tar emot Karros larmsamtal började småfnittra när hon berättade vad det handlade om. Iaf så skulle han meddela polisen så att de kunde åka till henne. När Karro står där snällt och väntar med hunden juckandes på benet så kommer polisen men en piketbuss och en polisbil. haha
När larmet hade nått polisen så hade det låtit som om att en hund bokstavligen talat satt fast på Karros den (bitit henne) men så var det ju inte så när polisen hade pratat ett tag med Karro och antagligen fått sig ett gott skratt för resten av Mars så sa han "Ja mycket fel kan det bli när det är en berättelse som ska föras vidare". Ungefär samtidigt som polisen kom så kom även ägaren till hunden (som enligt Karro var en halvtaskigt klädd man). Ägaren bad så hemskt mycket om ursäkt och sa även att hunden bara var 10 månader.

Karro har nu efter detta en massa blåmärken på sitt ben. Stackars henne.

När vi kom hem så lagade jag och Nanni mat och så tittade vi på ett avsnitt Medium. haha :P
Eftersom Nanni inte har någon tv och vi inte orkade gå någonstanns så missade vi Melodifestivalen. men men jag lever ju än så ingen större skada skedd. ;)

Söndag:

Ställde klockan på 8.30 eftersom flygtaxin skulle komma 9.45. Vi drog oss upp och gjorde frukost. Tror det eller ej så tittade vi på ett avsnitt Medium :D
Jag packade ihop mina saker och så gick vi ner till Taxin.

Denna gången var jag inte själv i taxin. Det satt en äldre dam med mig i baksätet och så satt det en kanske 35 årig man där fram och så taxichaffisen.
En smärtfri resa :D
Sen flög jag till Sthlm Arlanda där Johnnie stod och väntade på mig när jag landade :D
Det fanns två flyg att välja mellan hem till Ängelholm ett vid 18 och ett 21.40. När jag bokade flyget till Arlanda så ringde jag och frågade om johnnie ville träffas lite när jag ändå skulle vara i Sthlm några timmar. Han vill ju såklart träffas så bokade 21.40 flyget hem ;D

Vi åkte in till stan och åt lite sushi sen gick vi en runda. Mys.. Men det var lite kallt.
Åkte sen hem till Johnnie och tittade på Göta kanal 1 gjorde mat och så tittade vi på Göta kanal 2 :D
Sen körde Johnnie mig till Arlanda igen.
Flyget lyfte som sagt 21.40. Jag var på Arlanda 21.28. Fick ut en bagtag men fick inte checka in väska så fick ta med mig den upp igenom säkerhetskontrollen. Väskan gick ju klart inte igenom så fick slänga min hudkräm, tandkräm och mina två cider som jag aldrig smakat innan :( men men jag var så stressad så jag bara slängde ur de saker jag inte fick ha med mig och sprang till gate 34. Hann iaf med flyget. :) När jag fått upp min väska och hittat min plats så säger de i högtalarna att vi väntade på två passagerare som inte kommit på planet och vi kunde ju inte åka utan dem. De kom efter 10min. haha ajaa

Wiky hämtade mig på flygplatsen så jag kom hem.

När jag kom hem så somnade jag.
När jag vaknade i morse så hade jag fått ett sms från Johnnie

Hoppas d gick bra åh åka hem.. Lite orolig när du inte hör av dig åh säger att du kommit hem. Puss

E han inte för sööööt. ÄLSKAR HONOM



Har iaf fått min semester godkännd :D så v.30,31,32,33 semester :D:D:D:D
Har annars jobbat 9-11/13-16.30 sen Elin 17-19 vattengympa.
Har även hunnit ta några nya bilder på valparna :D

Nu ska jag gå och använda lite tandtråd tror jag ;)

XOXO // Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0