allt löser sig. saker och ting behöver bara olika mycket tid .

Vaknade när Johnnies alarm gick igång och somnade ganska snabbt efter att han åkt. Vaknade med lite halft panik, viste inte varför, och tog min telefon för att kolla vad klockan var. Men det var inte min telefon jag fick tag i det var Johnnies. Nej han har glömt den. Kunde ju inte ringa till honom för att säga att han glömt den, inte heller ringa till någon annan att han glömt den för ingen kan ju få tag på honom förens han kommer till jobbet. Tror jag somnar om igen, men vaknar sen av att något blinkar och ser att det e Johnnies mobil. Hör sen polissyrener och tar med min mobilen och ställer mig i köksfönstret och ser att Johnnie blivit stoppad av polisen precis nedanför backen upp till huset. Får tag på en handuk som jag sveper om mig och går ut och möter upp Johnnie på varandan. Johnnie sparkar och svär och slänger nycklarna i marken och säger "fan jag fick böter på bultarna". Jag ger honom telefonen och tänker. "Sommar.. hmmmm vad tog vintern vägen" och så vaknar jag. Det var en dröm.


Jag hade nästan precis ätit frukost då det knackade på dörren, det knackar lite hårdare än vad det brukar göra när Ebon knacka och det första jag tänkte vad att nu e hon arg. Jag öppnar dörren och där står det ett bud. Det sista och 3e paketet har kommit. Å det verkar vara det rätta denna gången.. Wohoo. :) Nu kan Älsk bygga upp sitt tältgarage till Hondan. :D

Lite senare så knacka det på dörren igen och denna gången e det Ebon. Hon kom och meddelade att Södertälje Katthem ringt och sagt att det kommer finnas plats för Marlin där imorgon eftermiddag. Så sköööönt att veta. Nu slipper Ebon få en massa samtal från tanten hela tiden och vi slipper ha ett kattproblem.

Johnnie tog med sig Cobra i morse för att lämna henne till Linda för att Linda skulle prova att ha med henne på jobbet nu när en annan kollega skulle ta med sin hund.
Så nu när inte Cobra e här så kan jag gå upp och hämta katten och förhoppningvis utan att katten springer hem till tanten det första han gör för att han e rädd.
Ebon förvarnade mig om att tanten kan nog vara ganska så bitter så jag skulle vara berädd på det. Hon e ganska så irriterad på oss tydligen.

Men det e bara att ta modet till och gå upp och hämta katten och om så e fallet ta det med en nypa salt och gå vidare.

Dagen börjar bra och nu slipper vi lämna katten ensam i helgen när vi ska till Halland. WhoopWhoop

Ska tömma kattlådan nu så att jag kan hämta Marlin. Hittar ingen kattbur så den får duga tills Johnnie kommer hem då han förhoppningsvis har med sig en bur så att vi kan lämna katten på hemmet imorgon.

Haa de

// Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0