det där "ens eget" är viktigt .

Har varit och hämtat Marlin nu. Vet inte om tanten var arg men hon såg inte så arg ut. Men skönt för henne att slippa tänka på katten och bara tänka på sig själv.
Han var lite resarverad när vi kom hem igen men nu så verkar han bättre. Han har vågat sig fram och gått å lagt sig i våran säng.

Alla snackar om att de ska börja julpynta. Jag vill med julpynta men vet inte hur. Har bara några få tomtar. All Johnnies julpynt blev förstört så vi har bara de lilla jag har.
Sen så tycker jag att det e lite jobbigt att pynta här. Fast att det är vi som bor här så känns det inte som vårt. Inga av möblerna är våra. Inget här är i stort sätt vårat. Bara våra kläder, lite handukar och lite sängkläder. Det ser ut som ett hem men känns inte som ett hem. Inte mitt hem.
Vill ha vårat eget. Varför ska det ta sån tid för försäkringsbolaget.. Ghaaa


Vi har inte ens ett redigt bord med stolar så att man kan sitta ordentligt och äta. Man kan inte duka fint och mysigt. Vi äter med med maten i knät. Hallow. Jobbigt.
Vi måste verkligen snart köpa oss ett bord så att vi kan äta ordentligt och så att vi kan bjuda hem folk på mat eller fika.

Börjar även får lite smått panik över att mina pengar börjar ta slut. Har aldrig haft det problemet innan men nu kommer det. Har fortfarade inte fått några papper varken från Näckrosen eller från Turistbyrån så får inga pengar från A-kassan heller. :/ It's sucks.

Nu ska jag tömma tvättlinen så att jag kan tömma maskinen. Ska bara komma på vart jag ska lägga den rena tvätten. Behöver mer förvaringsutrymme.

Haa de

// Michelle

Kommentarer
Postat av: ylva/jompas mamma

Hej,gumman,ja det är inte kul när erat första hem har brunnit ner.Både jompa o affe höll på med det som skulle bli din klädkammare,och jompa hade så bråttom att det skulle vara klart och fint,tills du kom upp.Vi fick ju alla en chock,men det gick ju bra endå.Tänk om jompa och hundarna hade legat och sovit på natten,då hade dom inte funnits idag,så jag tackar gud för att han lever,det är ju bara matriella saker som har försvunnit.När jompa bodde hemma,så köpte jag ett rökfärgat glas bord med 6 stolar med svarta sammetsdynor,jompa tyckte det var fint,nu så står det bara i källaren,eftersom vi inte har plats med det,så ta det,vi har haft mycket roligt vid det bordet,middagar,kortspel mm.Kram ylva

2010-11-23 @ 23:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0