fam: Jensen/Persson/Blixt .

Festen i Halmstad i fredags var lyckad. Vi började hemma hos Mika i hennes nya studentbostad. Vi blev bjudna på god pastasallad och fördrink. Mumms

När de som var med och åt hade ätit klart så togs kortleken fram och fler folk ramlade in genom dörren. Till slut var vi nog ca 15 pers i en lite student 1a. haha Lite trångt med vad gjorde det. Vi hade ganska så kul.
Senare mot kvällen så drog vi oss in mot stan. Vi var lite oensa om var vi skulle ta vägen, 10pers med varsin åsikt, men vi gick till sist bort till The Corner. Jag, Tina, Johanna och Alex pallade inte med de andra sen så vi gick in. Sen kom även Peter. Tina gick bort till Mårtenssons sen så då vart vi bara 4. Men oj vad kul vi  hade det. Dansgolvet där nere är inte så stort men vi 4 hade halva dansgolvet för oss själva medans resten utav folket fick trängas på andra halvan. haha :P

Vi åte hem vid 2 men det gjorde inget för jag hade en aning ont i fötterna. När vi kom hem till Veinge hittade jag min jackbricka i min väska. SHIT min jacka. :/ Ja det var inte fredag den 13 för inget samt att nr på brickan var 1313. haha
Har försökt att få tag på någon på The Corner men ingen som svarar.

När jag vaknade i Lördes så var jag glad att vi åkte hem vid 2. Hade en hel del att göra inför festen.
Tältet satte vi upp i torsdes och bord pch stola kom i fredes så det var dukning och pyntning som gällde där inne. Grisen ,eller svinet för det var ett vildsvin, kom och hängdes över elden. Stackats Lars som fick sitta och vakta den hela dagen.
Sen var det flyttning utan sovplatser för att slippa det på kvällen. En massa omplanering för att alla skulle få plats.

Vi jobbade effectivt blev sen ivägskickade till Laholm och mässan för att ta en lite pause. TRäffade på lite folk man inte sätt på länge. Kul :D
Köpte en massa chips och provsmakade vildsvinsköttbullar. De var riktigt goda.

Hem sen i 120 för då var det helt plötsligt mkt att göra hemma. Väl hemma så blev det mer kaos. Grisen hade grillats på för lite eld så den vart försenad sen kom regnet. 1h innan folket skulle komma så började det bokstavligen talat ösregna. Det var som om de satt folk på taket och vände upp och ner på spannar utan slut. Ej karamba.
Pappa rände ut och in, lika så susanne. Blöta som råttor ble dem.

Å så skulle 5 syskon hinna med och duscha, klä sig, sminknin och hårfixning. ojoj
Kl. 18 började folket komma. Vi var inte färdiga. ojoj. Halv 7 tror jag att klockan var när jag kom upp och sa hej. Sen döck syskonen upp en efter en.

Festen blev mkt lyckad. Det var god mat och mkt dricka och en massa folk som hade kul. :D
Med 5 manskörsmän på festen var det svårt att överrösta deras bord. ojoj. haha
Om inte tala om Dan som näst intill sjunger som en operasångare.

Halv 10, 10 var det frukost för alla som sovit över. Jag var uppe vid 10. Då satt Susanne, pappa, Coffe, Wiky, Sven, Helen, Lotta och Ronny och åt.

Efter ett tag kom Johnnie upp och ytterligare lite senare så kom Yasse och Simona.
Efter att vi ätit och suttit och småsnackat så kom vi på att vi ville gå på bio.
Bestämde att vi skulle se på Predators. Även André skulle med såklart.
Sen så skickade Dan och Sara och frågade om vi ville med och köra go-cart. Alla ville med. haha
Men först körde jag och Johnnie till mitt jobb så att Pia fick träffat Johnnie, och godkänna honom som hon säger. Han fick godkännt av Pia och alla andra. ;D

Körde sen in och mötte upp Dan och Sara i go-carthallen. Alla körde utom Sara och Wiky så vi var 7 som körde. Redit kul. Dock var jag inte så bra, men men. Sen fick både jag och Simona fina blåmärken efter bältet.
Efter Bion körde Dan och Sara hem och vi andra in till stan för att äta och sen bio.

Filmen vart inte värd att se på bio. Noop. Ingen film jag rekomenderar. Men annars var våran syskondag riktigt bra.

Men pappa, Susanne och alla barnen, Johnnie, Fredriks tjej Rebecka och deras son Theo så blir vi 11st. Men vi har ju fortfarande några respektive och barn som ska komma till. Stora glaá familjen. Ju fler desto roligare heter det ju. :D

I måndags packade jag och Johnnie ihop oss och körde upp till Södertälje med hojen igen. Tog inte så farligt lång tid tyckte jag. Gick ganska så bra. Klarade oss nästan helt från regn.

Imorgon så packar jag och kör hemåt Veinge inge. Johnnie åker med ner till typ Halmstad för att kolla på en bil.
Har annars målat vitt i soffhörnan i vardagsrummet. Jag har målat nästan helt själv och bra ble de. :D Duktig jag e. Varit i Eskilstuna och köpt en motorsåg, hämtat marksten hos Johnnies syrra samt eldat bröte.

Haa de

// Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0