staket och tomatplanter .

Fredag:
Blev en lång promenad med Trym. Han gick lös och det gick hur bra som helst, kom direkt när man kallade.

Satt i telekö till Bauhaus i 7min. Inte någon kul upplevelse. Mannen som svarade när jag rinde hade ingen aning om vad det var jag frågade efter så han kopplade mig vidare. Sen satt jag där och lyssnade på musik och "tyvärr är det många som ringer nu, vi besvarar ditt samtal så fort som möjligt. Sket sen i det, la på och körde och mötte upp Johnnie på Bauhaus.

Han hyrde en konstig sak som han skulle borra hål i berget med. Men det tog alldeles för lång tid så får tänka om när det gäller hundgården.
Var inne på Bauhaus och kollade med. Köpte fint litet staket som vi sedan satte runt vår lilla rabatt vid kåtan.
Sen planterade vi ut Johnnie tomatplanter i den rabatten med. Fint va :D





Efter att vi ätit så gick vi ner och badade i sjön. Solen hade gått ner så var lite mörkt ute och vattnet var bäckmörkt. Gillar inte att hoppa i nya sjöar i mörket när jag inte vet hur djupt det är eller hur det ser ut. Johnnie hittade en lång hov som stod vi ett träd. Den var super lång. Han stoppade ner den precis vid bryggkanten och nästan hela pinnen försvann. Så det är väl sådär kanske 2,5m djupt. 

Vi var inte i och badade så länge men det var skönt. Trym vågade dock inte hoppa i. Han blev helt till sig stackarn när både jag och Johnnie var i vattnet och han inte kunde nå oss. Fick ner Trym i vattnet två gånger men han var inte jätteglad över det.

Lördag: 
Vaknade innan Johnnie så jag och Trym gick ut och la oss i solen i 45min sen gick vi in och väckte älsk. Åt lite frukost körde sen och lämnade tillbaka "borren" på Bauhaus.
Körde sen till Hornbach och kollade lite på tapet och växter. Jag köpte lite färg och penslar så att jag kan måla på min fina sten som jag hittade när jag och Tina var vid brottet och badade.

Var ganska så sent hemma men förtidigt för kvällsmat så blev lite mackor. Började sen att röjja lite i rabatten vid dörren sen flyttade vi på lite stenar vid kåtan.
Skulle ha röjt i sovrummet med det blev försent för det.

Jag gjorde lite mat sen kollade vi på film och åt morötts -och gurkstänger med tipp samt lite chips. Blev lite sent även idag.

Söndag:
Sov till halv 10. Efter frukosten så började vi att röja inne i sovrummet. Jag rev bort resten av taket samt den bit vägg som var kvar att ta bort. Tog ut den stora högen med bråte och så satte Johnnie upp nya fina plattor på den väggen. Nu ska vi bara riva en bit vägg vid dörren, golvet och tapeten sen bestämma vad vi ska ha för nytt golv och tapet. Villa ha haft klart sovrummet innan semester men blir nog inte så eftersom jag inte kommer att vara där uppe förens semester börjar. Johnnie ska vara här nere två helger i rad nu.

Försökte komma på vad jag ville rita på min sten men kom inte på något. Jag ritade, suddade, ritade, suddade, ritade och suddade. Till sist blev det en pluto av blyers hehe, men Johnnie ville ha våra namn på stenen så får klura lite till.

Vid 19.30 så sa jag hejdå och begav mig hem. Det var sol och blå himel när jag körde. Var som tur var inte olidligt varmt men det var lite varmt. Tina häll mig sällskap en bit. :D
När jag kom till Jönköping så började det blixtra och regna. Det blev dock värre väder när jag nästan var i Ljunby. Det blixtrade nått så in i och regnet bara öste ner.

Hemma i Veinge var det lite blött men det hade slutat regna. Var hemma lite innan midnatt.

Idag Måndag:
Blev upp kl. 6 för att jobba. Skulle ha jobbat 9-13.30 med men fick en annan att göra det istället. Jag körde hem och la mig och som till 13.30 istället. Kändes som om jag behövde det.

Varmt är det med. Var redan 30grader vid 9.30.

Snart ska jag köra och jobba igen fram till 21.30. Ledig på dagen imorgon men jobbar kvällen 16-21.30.

Nu ska jag gå ut och sätta mig i skuggan för jag orkar inte sitta i solen.
Måste börja skriva oftare på helgerna blir så mkt annars.

Haa de

// Michelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0