1,6 mil .

Gick hemifrån rint 12 idag. Gick då upp till Sacre coeur för att se byggnade när det var sol och ta bilder på den. Så skönt väder det var. Å vi får hoppas att det bliv fina bilder med. Fick ju inte med mig rätt sladd till kamerna så kan inte lägga in bilderna på datorn :( . Men har tagit lite bilder med mobilen. :)

När vi varit där ett litet tag så ble vi hungriga. Hade ju inte ätit någon frukost. Så vi gick och letade upp ett kaffe och köpte oss var sin baguette fast vi delade på bägge. Gott var det.. mumms Fick gå inom ett apotek och köpa compeed plåster till mig som hade fått skoskav av de nya skorna som jag använde för första gången idag. :/

Sen gick vi bort till Moulin rough. Den gatan som Moulin rough ligger på var belämmrad med sexbutiker och liknande. I mellan huse såg vi Triumfbågen så bestämde oss för att gå dit. Påvägen dit så gick vi inom en affär och köpte lite dricka. Hittade en bänk precis vid rondellen utan filer. Rondellen som går runt bågen. Där satt vi i solen i typ 40min eller nått. sen gick vi under vägarna för att komma bort till bågen utan att bli påkörda. Den var ju ganska så hög kan man ju säg.

Därifrån kunde man ju se Eiffeltornet så bestämde oss för att gå dit. Tornet såg inte så stor ut där ifrån Triumfbågen så tänkte att det inte kunde vara så långt dit. Men det var en liten bit. Å STORT va tornet när vi väl kom fram. Säger herre gud. Helt ofattbart att jag är i Paris och har varit under Eiffeltornet. :O Åkte inte upp i det för det ska vi göra en annan gång. Ska till tornet igen en annan dag lite senare på dagen så att vi kan se det i mörker osså. Då ska vi upp i det :D

Har räknat ut att vi har gått på ett ungefär, 1,6 mil idag... Wohoo.. Det känns i fötterna kan jag säga och i axlarna. Har ju gått och burit på kameran hela dagen och vatten.

När vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet så gick vi bara till en Metro och tog den tillbaka för vi orkade inte gå hela den vägen tillbaka igen. Det var ju en bit. hehe

Tillbaka på hotellet så lämnade vi av kamrorna och vattnet sen gick vi och handlade.
Nu har vi ätit lite och ska bara ta det mkt lungt ikväll och vila upp fötterna för morgondagen. ;)


Sacre coeur                             Såhär långt bort är tonet från sacre coeur               
        
 Eiffeltornet                                    Under Eiffeltornet      
 

XOXO // Michelle

Kommentarer
Postat av: Emilia

Åhhh jag vill också åka till Paris!!!

2010-04-18 @ 22:32:35
URL: http://emiliaper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0