dop för eleonora .

Hejhopp!!

Behövde inte gå upp så jättetidigt i lördags. Skönt. Dock sov jag mkt dåligt. Vaknade flera gånger under natten. :/ Vi gick upp och gjorde oss i ordning sen körde vi så att vi hämtade upp Ylva och Affe 12.15. Sen körde vi till Nyköping. Det var ett litet men mysigt dop. Eleonora var jättesnäll hela tiden. Efter att vi varit i kyrkan så körde vi hem till Odgaard och fikade. Johnnie hade med sig papprena på huset så de gick vi igenom lite.

Morbror och storebror häller vatten i dopfunten.


När vi hade lämnat av Ylva och Affe så körde vi och handlade till tacosen som vi skulle ha till kvällen så Fredrik, Malin och Kalle kom på besök.
Vi drack vin/öl, pratade och spelade pingis. Klockan bara sprnag iväg. Lite efter 3 så körde de hem. Det var en trevlig kväll får jag säga.

Vi sov ganska så länge idag och åt tacos till frukost.. eller ja lunch. ;) hehe.. Sen slappade vi med 1,5 film. Skönt.
Vi var ute en runda med Trym innan vi åt. Märkte att golfbanan ligger närmare än vad jag trodde. Så vi tog oss en liten promenad på banan i all snö. Såg en massa spår från vilda djur. Hittade även två ställen inte allt för långt från huset där vildsvin bökat runder.
Det var nog första gången idag som jag började frysa om hälarna. De ble iskalla och jag frös skit mkt om dem.. Haha eller ja om man nu kan säga så men det kan man va!?
Väl inne och stövlarna åkt av så var det ju massa snö i dem. Inte konstigt att jag frös om hälarna ;)

vi tog oss en runda ut till huset med för att hämta lite post och kolla läget. Möglet bara växer och växer. Grous. Inte mysigt alls. Nej Nej.
Nu så har jag fått papper från jobbet så nu snart kan jag få min A-kassa. Wohoo. Bara ett papper kvar att få hem. :D

Påväg hem från huset hoppade båda jag och Johnnie till i bilen. Mitt hjärta hoppade över flera slag kändes det som. Vi satt och pratade om hur man kan köra nu när det e vinter och helt plötsligt så stod den där. Stor som ett hus (typ). Det var en älg. Den stod precis i vägkanten och den syntes knappt. Det smälte så bra in i trädna. Vi såg den när vi var bara några få meter ifrån den. Så nära har jag aldrig varit en älg. Det var läskigt. Tänk om den gått upp på vägen då hade vi kört rätt in i den och det hade antagligen inte slutat bra. Den stod verkligen sjukt nära vägen. Det var en bil en bit bakom oss så när vi hämtat andan så såg vi den inte längre för att vägen är så slingrig så vi häll lite koll bakåt bara för att se så att de inte körde in i älgen. Vet inte om älgen stod kvar när de körde förbi men de hade iaf inte kört in i den.
Skriver den för jag vet inte 100 på iaf det var en tjur eller ko. Tror inte den hade horn men vet inte. Men stor var den.

Nu ska jag nog nana..

Natti Natt

// Michelle

 


Kommentarer
Postat av: Tess

Tack Michelle.. :) Ja kämpar på har ju minst 10 kg kvar som ska bort från kroppen..

Fy va läskigt med älgen.. :( Usch.. Tur den stod kvar å inte gcik ut på vägen!!...

2010-12-13 @ 13:18:04
URL: http://isset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0