Brandövning

Haft brandövning på jobbet idag. Och ojojoj vad jag har saker att kolla upp här hemma. Så mkt att tänka på. Tror att vårt brandalarm fungerar. Fick dock trycka 3ggr på knappen innan det pep. Men pep gjorde det. Ont i örat fick jag.. hehe

Man får inte heller lägga in mer än 2kilo ved i öppna spisen när man ska elda. Det e typ 2 lagom stora veträ. Pappa lägger in 6-9 veträ... oups! :/ Öppna spisen ses som myseldning när man anväder den. Och myseldning räknas som 2ggr/v. Hmmm. Har vi ved hemma så eldar pappa 1-2ggr per dag, det blir  ju 14ggr/v. Hmmm igen :/

Fick prova på att släcka eld med en kolsyresläckare.. Det var hur enkelt som helst. David (brandmannen som höll i övningen) sprutade ut en massa kolsyra på marken så det blev snö sen tog han upp det och gjorde en boll så att vi fick känna på den. Den var så kall så att det började svida i handen så alla som höll i den slängde ner den i marken.. haha så ganska kul ut när alla gjorde det. Men jag förstod varför de gjorde de när jag fick känna.. haha

XOXO // Michelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0