någonstans mellan Järna och Södertälje .

Fredag: Det gick faktiskt ganska så bra att komma upp idag fast att det var så jobbigt tidigt. Åkte in och hätade bilen körde sen hem och åt frukost. Hade tänkt åka en runda till Våxtorps marknad men så blidde det inte. :( Men det e ju marknad igen i september. :)

Efter att jag ätit så packade jag klart väskan. Satte mig sen vid dator och letade upp lite bra låtar på spotify. Hittade en massa bra låtar. Väckte sen bror min lite innan 12 för han låg ju fortfaradne och sov. Tinus kom 11.45 och hämtade  mig så att jag kunde komma till flygplatsen. Tack hjärtat mitt <3

Flygningen gick bra. Hade glömt mitt headset hemma så bliv dock ingen musik för min del men hittade en tidning att läsa. Gick ändå ganska så fort att flyga. Väl på Arlanda så kom Affe och hämtade mig för Johnnie jobbade ju. Vi körde till Mekonomen och Affe drack varmchocklad. Johnnie jobbade klart vi körde hem Affe och hämtade då samtidigt cabben. Det var student i Tyresö idag så det var fult med folk, studenter och lastbilar. Då fick man god lust att ta studenten igen.

Jag fick köra Saaben och Älsk tog cabben och så körde vi mot huset. Men vi hamnade i en jäkla långoch seeeeeeg kö. Tror vi stod i en i nästan 1h. Älsk hade det ju skönt i solen där han satt till skillnad från mig och Cobra som fick sitta i varma bilen. Hade ac men ändå. Handlade när vi äntligen kom till Södertälje.

Huset e fin och mysigt. En bergig men mysig tomt var det med. Det är ett "mitt ute i ingenting" hus men det gör inget. Det e mys.
Gick en husesyn sen tömde vi bilarna. Jag som jag är började ju röja direkt nä vi kom in. Låg ju saker och låder ÖVERALLT. Tål inte sånt, så jag tog tag i att börja tömma låder som innehöll kökssaker, tallrikar, glas, kastruller m.m medans Johnnie rev en vägg. Fick till sist lite ordning i köket så att vi kunde fixa lita mat. Det blev grillat och potatissallad. Premiärgrillning för min del i Kåtan. Gick sen och la oss ganska så tidígt. Vi var väldigt trötta båda två så somnade innan 11. haha vilken kul fredag.. men men :D

Lördag: Vaknade vid 9 gick upp och gjorde frukost. Fixade resten av det jag inte orkade göra igår i köket. Bakade sen rabarberpaj. Jennie, Theo, barnen och hundarna kom sen en runda och fikade med oss. Pajen ble god. Wohoo :D Var lite orolig att pajen skulle bli för lös eftersom det var frysta rabarber och när de tinade så ble de alldeles mjuka. Jennie, Theo, barnen och Nette åkte sen efter ett tag. Nette ska på utställning imrogon lördag. Adelle och Trym skulle vi passa så de stannade.

När de stuckit så körde vi till Järna och handlade så att vi kunde göra spaghetti och köttfärsås. Fixade middag, åt och la oss sen framför en film. Pojken i randig pyamas. En film som utspelar sig under andravärldkriget om en pojke som ofriviligt måste flytta från Berlin ut på landsbygden. Uttråkad och rastlös trotsar han sin mammas förbud om att lämna trädgården och beger sig ut i skogen. Där möter han en pojke som han blir vän med.

Måste säga att jag tycke det var en mkt bra film. Men sen så gillar jag sådanna filmer. Men vär att se absolut.

Söndag: Vaknade ganska så sent. Fixade något att äta sen gick vi ut i solen. Johnnie började fixa med elen till cabben coh jag tvättade vindrutan som var mkt skitig.
Rensade sen bort skit mellan plattorna från uteplasen på framsidan.
Jennie, Thoe, branen och Nette kom vid 14.30. Utställningen hade gått bra. Netta hade blivit 3e bästa tik. :D Jag och André började att baka rabarberpaj. Sen ble det grillat med potatis. Mumms. Till efterrätt såklart rabarberpaj och glass lr vaniljsås om man ville de.

När de kört hem så röjde jag på bordet och dikade undan sen gick vi och la oss och tittade på film, into the blue 2, the reef. Helt ok film. Fick ha kvar Trym här tills på onsdag när jag ska åka hem bara för att testa och se om Cobra och han går ihop. Funkar det bra så ska vi ha Tyrm här sen när jag flyttar upp.

Måndag: Älsk är på jobbet. Han körde jobbigt tidigt 5.30. usch. Jag somnade om och vaknade sen vid 9 av att Trym började skälla. Det var grannen brevid som var ute och gick. Släppte ut hundarna och fixade frukost. Gick sen ut och satte mig på altanen och åt och pratade lite med Tilda.

Nu ska jag borsta tänerna och sen ta hundarna på en promenad bort till postlådan som står en bit bort.
Har blivit hes igen. Fick ont i halsen igårkväll och imorse när jag vaknade så hade jag ingen röst. Har inte så farligt ont i halsen men det e jobbit att vara hes.

 



Haa de

XOXO // Michelle

Kommentarer
Postat av: Jennie

Har j-vligt ont i halsen själv idag och mer eller mindre tappar rösten ibland. Vem skall vi skylla på?

Nu vet jag i och för sig att Bea har hosta och snor. Säkerligen därifrån. Ha det och bränn er inte sör mycket nu i solen.

2010-06-07 @ 23:19:14
URL: http://www.odgardens.net
Postat av: Anonym

Grillat är nog bland det godaste man kan äta.

2010-06-08 @ 12:04:17
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0