jag är en 1a .


Hade fått hem en kallelse till tandläkarn för någon vecka sen. På den stod det.

Vi har bokat tid hos
Hyg Monica Benteke
fredag den 5 mars 2010 kl. 11:40  

Men när jag kom dit så fanns jag inte med i deras register för dagen... hmmm Fick frågan om jag var säker på att jag hade fått hem en kallelse. Vilket jag sa att jag var.

Men de var på glatt humör och jag fick komma in iaf. :D
Men det var ingen som förstod varför jag inte stod med i registret.

De tittades på mina tänder och de såg fina ut t.o.m mycket fina :D
Röntgenbilder togs på tänder (eller ja jag vet inte om det heter så men sånna bilder där man får ha en sak i munnen som gör lite ont och en kamera på utsidan haha)
De togs även bort de pyttelilla standsten jag hade.
Åter igen sa de att jag hade mycket fina tänder. :)

Efter dagens besök så ska jag absolut börja använda tandtråd dagligen. De sa att det är MYCKET viktigt att anväda tandtråd. När man borstar tänderna så bortar man bara de synliga yterna och kommer inte åt i mellan tänderna. Där samlas det bakterier som kan bilda hål och- eller tandlossning, och eftersom jag inte tillhörde den gruppen som har lätt för hål så skulle jag kunna tillhöra den gruppen som får tandlossning.
SÅ TANDTRÅD I FORTSÄTTNINGEN FÖR MIN DEL. :/

Det kom in en till kvinna i rummet, antagligen en tandläkare som tittade lite. -"Du har mycket fina tänder, absolut en 1a".

Och så gick vi igenom vilken försäkring som skulle vara bra för min del att täckna. Den jag ska täckna kostar mig något på 700 om året minus de 300kr som man får som bidrag från försäkringskassan så runt 400kr om året och det kan man ju leva med. :D

När jag kom ut från tandl och skulle betala så tog det lite tid innan jag kunde göra det pga att hon i receptionen inte fått all info från tandl till sin dator så stod och pratade lite. Hon hade uppe min tandkarta på dator och åter igen "du har mycket fina tänder visste du det?."


Efter tandl besöket så åkte jag och hämtade upp Tina och så körde vi till Halmstad Högskola och gick på öppethus. Det gick ganska snabbt för det var inte så mkt att titta på. Men vi blev kanske ändå lite smartare ;) Eftersom vi hade lite tid över innan jag skulle börja jobba igen så åkte vi in till stan och gick lite. Jag köpte inget men tina hittade lite gosaker :D

Har varit superduktig och har än så länge gått 20032 steg idag. Foten gör lite ont men det går att gå på iaf så den blir nog bra snart.

Jobbet hat gått mycket bra idag. Blev bjuden på choklad :D

Jag åker till Malmö imorgon efter jobber :D:D:D Ska bli SÅÅÅÅ kul att träffa släkten. <3

Nu ska jag nog gå och borsta tänder och använda lite tandtråd sen sova. ;)




Natti natt

XOXO // Michelle

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0