17 maj .

Tror det bara är Sveriges och Norges nationaldag jag har koll på. Tror jag vet Norges enbart för att det låter så kul att säga 17 maj på norska.. haha

Iaf så GRATTIS Norge.

 



Det var en aning segt att komma upp i morse men jag kom upp till sist. Var inte så farligt trött på jobbet iaf så det var ju bra. När jag slutade så körde jag och tankade sen körde jag hem. Skulle ju hem och köra pappi och Suss till Gbg så att de kunde åka till Skottland.

Men så ble det inte. När jag kom hem så satt de i köket och deppade. Den där fördömda vulkanens askmoln låg över hela Skottland så alla plan var inställda. :(
Det var att sätta sig vid datorn och försöka hitta ett annat sätt att komma till Skottland utan att det skulle kosta multum och ta förlång tid. Men icke. :(
Suss gav sen upp Skottland och började ringa till alla stället som vi hade bokat saker på som tex whiskeyprovningen han skulle ha fått av oss barn, hotellet, afternoon tea't på golfbanan och flyget.

Efter det så började vi kolla på billiga flyg till, överallt. Jag kom då in på en sida med ett flygbolag som heter wizzair och där hittade vi ett flyg till Budpest, Ungern, så det bokade vi. Hoppade in i bilen och körde upp mot Gbg. Inget hotell var bokat, viste inte vad valutan hette, vad man kunde göra i Budpest eller överhuvudtaget någon om Budapest hade bara hunnit skriva ut en sida med lite hotell så i bilen upp så ringde Suss och bokade hotell. Från en mkt välplanerad resa till en mkt spontan resa. Alla var vi så klar mkt besvikna över att det inte blev något Skottland efter allt jobb men pappa tyckte ändå att det skulle bli kul att åka till Budapest. Ingen av dem hade ju varit där förut så det var något nytt för båda.

Körde med pappis bil upp så jippi. Tycker om att köra pappas bil :D
När pappa och Suss checkat in så körde jag hemmåt. Hade sällskap i bilen utan Tina i tele. Det var trevligt. Tack Tack. Tina hade mkt att berätta om. Hon hade varit ute i lördes, och nu e detta kvinnan som bara får blåmärken utan någon vetskap, så sådanna hade hon ju klart fått över hela benen. Knas tant. ;)

Kom hem och pratade lite med Elin. Hon vart inte i Laholm så blev inget bad för oss idag. Hann bara sätta mig i soffan när syrran ringer och säger att tisdagsträningen var idag istället. Så nu framöver blir det träning på måndagar istället för tisdagar. Åt några mackor, tittade lite tv, bytade om och så iväg till träningen.
Vi var 16st idag så det var KUL. Två nya hade vi idag med som provade och det ser lovande ut. Tror båda två kommer börja :D

Nu sitter jag här hemma helt alena fram tills på fredag då jag ska köra upp och hämta hem Pappi och Suss. Lite småtråkigt men det ska nog gå.

Ska in och jobba lite extra på onsdag 8.45-13.30. Så blev inget ledig då. men men de får timmarna och så tidigt på dagen är ju bra för hela dagen förstörs inte då.

Ska träffa Emma imorgon innan jag börjar jobba. Får se vad vi hittar på.
Jag  har ont i huvudet, i ryggen och så är jag trött så nu ska jag gå å nana.

Natti Natt. Haa de

XOXO // Michelle

 


Kommentarer
Postat av: Tinus

Tant haha tack för den :D

2010-05-17 @ 23:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0