fröken .

hittade en kul bok på jobbet om lathet. Eller ja den handlade igentligen om telefonen. I den fanns det en hel del kul saker att läsa om. Som tex.

Fröken Mat, Fröken Plats, Fröken Väder, Fröken Turist, och hon som alla känner till, Fröken Ur.
Så många Fröken det har funnits här i sverige att ringa.

Fröken Ur är ju självklart hon som alltid har koll på hur mkt klockan är. Fröken Mat kunde man ringa om man ville ha hjälp med recept och Fröken Plats gav tips om lediga jobb, ect.

Sen fanns ju så klart också Fru Förståelse. Henne kunde man ringa och prata ut om sina bekymmer med. Den automatisk telefonsvarare sa med jämna mellanrum med sympatisk röst, Ja, så är det.... alldeles.... Jag förstår.... ja, ja.... så sant som det är sagt.... men så länge det finns liv, finns det hopp.... Så är det... Något bör göras... osv.

Ja med en sådan människa så får man lika bra svar som om man pratar med sig själv.

Det har förövrigt gått mycket bra på jobbet idag. Tittat på reprisen på Så ska det låta, lagat och ätit mat, spelat kort, dansat, sjungt, tittat på Sommat krysset och gjort mina sysslor.

Innan jobbet idag så åkte jag in till Halmstad för att träffa Janne <3
Vi gick ner till stan och satte oss på Espresso House och tog en lång fika. Vi pratade ikapp oss lite så nu hänger vi iaf lite med på vad som har hänt och kommer hända i våra liv. :D Älskar min underbara Janne han är bäst. Måste försöka träffa honom oftare.

När vi var och gick i stan efter fikan så hittade vi en massa kaféer överallt så vi kom på att i sommar ska vi fika på alla kafé och sen hitta vår favorit. ;)





Vet inte redigt vad jag ska göra nu. Väntar mest bara på att Älsk ska ringa till mig. Han är fortfarande ute hos sin syrra där han varit hela dagen. Hans ska ringa mig när han kommer hem. Får se hur sent det blir.

Imorgon så blir det jobb 9-21.30. Siste långa dagen för denna lååånghelg som varit. Nästa vecka så blir det inte så mkt jobb. På måndag så ska jag bara jobba 7-9 sen köra pappa och Suss för de ska iväg. Sen ska jag och Elin på vattengympa vid 17.

Hoppas på att Emma.P är hemma och ledig på måndag så hon kan följa med och lämna Suss och pappa så jag får lite sällskap. :D

Tisdag jobbar jag 16.21-30, onsdag ledig, torsdag 13.30-20 sen ledig hela helgen :D


Haa de

XOXO // Michelle

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0