att drömma .

Eftersom vår tv inte vill fungera idag så får jag sitta och sysselsätta mig vid datorn vilket börjar bli mkt låååång tråkigt. Hmm



Men kom och fundera på drömmar.

Vaknade igår morse av att jag grät. Jag grät på riktigt.
Drömde något om farmor, kommer inte ihåg vad som hände i drömmen men det var nog inge kul.
Somnade om igen ganska så snabbt och när jag vaknade för att gå upp så tyckte jag att det kändes mkt konstigt.
De e lite läskigt att vakna av att man ligger och gråter.

Och när man drömmer om att man springer och man tar i så in i för att springa fortare men det känns som om man sitter fast i ett gummiband och det går inte fortare hur mkt man än försöker. Har aldrig sprungit fort i en dröm.
När jag drömmer om att jag blir jagad av någon eller något, vilket jag ofta gör, så försöker jag springa fort men det går inte, personen/saker/djuret som jagar mig är mig hack i häl hela tiden men har aldrig lyckats fånga mig. Men det e inte kul.

När man drömmer samma dröm mer än en gång så slutar den alltid på samma ställe. Varför e de så? Har haft en och samma dröm vad jag kommer ihåg nu tre eller fyra gånger men har aldrig kommit längre än första gången jag drömde den. Första gången jag drömde den var för många år sen. Men ändå så kommer den tillbaka. Mkt konstigt tycker jag.

Drömmar e ett litet mysterium. Jag brukar ringa och prata med min mamma om min drömmar. Hon har många böcker om drömtydning och hon får ofta ta fram dem.

Dock var det mycke länge sen jag drömde en mardröm. en rikigt hemsk mardröm.
Jag kommer ihåg när jag var liten och hade 40graders feber. Då drömde jag om en laburing med höga långa väggar i alla olika färgglada färger. Det gick inte att klättra över väggarna för de växte och blev bara högre och högre. Sen kom det en massa studsande bollar i alla olika storlektar och färger. Jag vaknade och fick då en tvångstanke av att jag var tvunget att ta på allt. Tog jag på bäggen var jag tvungen att ta på väguttaget, på fönstret, täcket, golvet, drörren osv osv osv. Det var jättehemskt och jag började gråta och sprang ner till mamma. Mamma gick med mig upp la en kall handuk på min panna och jag somnade om igen.



// Michelle

Kommentarer
Postat av: Tess

mmmmm... Håller med! ;)



Jobbigt med sådana drömmer, händer att jag med drömmer mardrömmar och då får ja en jobbig känsla i kroppen!! Ibland i flera dagar! Usch!!

2011-08-14 @ 22:28:03
URL: http://isset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0