nyår 2010 - 2011

Resan ner till Halland gick bra. Vi kom iväg lite sent men åkte ändå tidigt så var nere till 5. Jag körde hela vägen och Johnnie häll sig, tro det eller ej, vaken nästan hela vägen. Han slumrade till när vi kommit till Markaryd.

Vi körde hem till pappa och tömde bilen och snackade lite. Jag gjorde mig iordning sen körde Johnnie hem mig till Emma.K på tjejmiddag. Eftersom det var nyår dagen efter så tog vi det ganska så lugnt. Var kvar hos Emma till kanske 23.

Vi fick först en fördrink, sen god kyckling m ädelost och bacon med ris och till efterrätt kladdkaka.
Vi var 10 st, alldeles lagom :D Sosso, Sofie, Elin, Sara, Jill, Ida, Karro, Sandra, Emma och jag.
Mellan mat och efterrätt så spelade vi två olika julklappsspel. I första spelet fick jag en kudde. :D och i det andra så vann jag en champagneflaska, vilket passade mkt bra eftersom vi glömt våran skumpa hemma i kylskåpet på Älgbacken. haha

Undertiden jag var hos Emma så var Älsk hos Emma och Per tillsammans med Dan.

När jag kom hem från Emma så öppnade jag mina julklappar från familjen :D
Fina klappar. :D

NYÅR

Sov lagom länge. Hade en lugn morgon och eftermiddag. När vi hade duschat och så så körde vi hem till Emma och Per för att hjälpa till med lite förberedande saker inför kvällen. Var välla där vid 15.30 å då hade Malin och Fredrik varit där sen 13.30 och hjälpt till med maten så den var redan klar. vi hjälpte till med lite småsaker.
Sen gjorde vi oss klara inför festen.
Resten av folket kom vid 18-18.30 då vi alla fick ta på oss ytterkläder och gå på tipspromenad ute i kylan. Det var kallt så in i hundan.

Maten var lite Italien inspirerat: Köttförsfyllda tomater, pasta rullar, saffrasrisotto, pastasallad och vitlöksbröd. Mumma :D Undertiden vi satt vid bordet så gick vi igenom svaren på tipsrundan. Många av frågorna handlade om oss på festen. Svaren var inte givna så man fick chansa på alla frågorna. En fråga kunde tex vara.

"Vilka av dessa passa bäst ihop"
1. Patrik och Lotta, X. Michelle och Emil, 2. Emma och lillbosse.

För att få reda på svaret så fick vi ha en lite tävling de paren i mellan för att se vem som vann. De paret som vann var rätt svar på frågan.

Vid tolv slaget var vi alla ute. Vädret var inte det bästa. Det blåste en massa och så regnade det. Usch. Vi sköt iväg de få raketer vi hade, drack champagne sen gick vi in igen och drack varmchoklad med mintu.

Klockan bara rann iväg och innan vi viste om det så var klockan 5 och vi kom på att vi var trött och gick och la oss. haha ;D

Bilder kommer när jag lagt in dem i datorn. Lika så vad det gäller julbilderna som inte kommit in på datorn än. hehe

Haa de

// Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0