frågor och svar .

Hej Johnnie,

har nu betalt ut elförbrukningen till Klas Håkan Rydberg.

Hörde av Ulf Lindorf att det var väldiga problem med byggnadslov varför det dragit ut mycket på tiden och var fortfarande inte klart.

Skadan skedde 26 september 2010 och ersättning för annat boende kan utbetalas i max 18 månader. Nu har det gått 12 månader varför vi kan betala detta till 26 mars 2012

Normalt står ett hus på plats inom ett år varför detta med byggnadslovat är beklagligt.

Undrar om din lösöreslista som jag tidigare påminnt dig om, hur går det med denna?

Vänliga hälsningar

Skadeavdelningen


Gerd Sörbris Elofsson


Hej Gerd,
Den 12 september skickade jag papprerna på lösöret.

Men vad händer efter 26 mars 2012 om det inte är klart?? Detta är inget jag kan påverka.

// Johnnie


Hej Johnnie,

ok då kollar jag vad som kommit in i lösöresdelen

När det gäller annat boende så är det max 18 månader enligt villkoren och det kan jag tyvärr inte förlänga. Mitt råd är att du talar med din bank om bet av ev lån för att slippa dubbel hyra.  


Vänliga hälsningar

Skadeavdelningen

Gerd Sörbris Elofsson




Så om huset inte står klart till den 26mars 2012 så ska vi betala hyran för huset vi bor i nu. vilket i slutända ändå gör att vi betalar för både ett "icke hus" och ett hus som vi måste bo i för att ha någonstanns att bo.

DET E INTE VÅRT FEL ATT HUSET BRANN, DET ÄR INTE VÅRT FEL ATT KOMMUNEN TAGIT EN SÅN TID PÅ SIG, DET ÄR INTE VÅRAT FEL OM VI STÅR UTAN BOENDE DEN 26MARS. DET ÄR INTE VÅRAT FEL NÅGONTING.

//Michelle

Kommentarer
Postat av: ylva

Ja det är förgävligt,nu när Jompa var här med Emil så sa han att det var bara några cm för högt.Dom hade väl kunnat godkänt och låtit arkitekten minskat dom cm på en ny ritning och skickat in efteråt,jävla krångel svergie,jag är så arg och tycker så synd om er.Ni kan väl för helvete inte bli satta på gatan det är ju inte erat fel,vill inte försäkringsbolaget betala längre så får väl kommunen skaffa ett boende så länge.Kör försiktigt ner och försök att ha roligt och släpp tankarna på det nu i helgen.Kram

2011-10-06 @ 19:52:20
Postat av: ∫i♏♏◯Ḻiv∫ シ

sicka jääääääävla idioterrrrrrr!! för fan, dom e så dumma i huvvet!!!!!!!!

ses snart syster yster!!! </3

2011-10-06 @ 20:26:21
URL: http://enforalllaalllaforen.blogg.se/
Postat av: Tess

Åå stackars er!! :( Hoppas det löser sig!!! Håller alla tummar och tår!!

2011-10-09 @ 19:50:31
URL: http://isset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0