nu e båten ren .

Var och tittade på när Älsk körde cross med Micke i lördags. Det var lita kallt i skuggan men solen va stekande varm. Det va inte så att man kunde vara utan jacka, jag hade vinterjacka, men man blev alldeles varm i ansiktet. Kanske till och med fick lite lite färg.. :P



Efter att Älsk kört klart så körde vi hem till Jennie och Theo och tvättade av crossen och båten. Crossen va så in i bombens grusig och båtens underrede, heter de så??, var fullt me sjögräs som behövdes bort.

 
 
 

Båten blev fin och ren. Jag däremot var fin och ren innan tvätten och blöt och skritig efter den.

Haa de

// Michelle

Kommentarer
Postat av: ylva

Hahaha,Huvudsaken att båten blev ren från sjögräs o alger.Det är ett återkommande jobb som båtägare.Jag växte upp med träbåt,där vi fick hjälpas åt att rengöra på hösten,och skrapa o tjära på våren.Men vilken samman hållning vi hade och denna underbar lukt när dom vuxna gick med blåslampa och vi barn fick gå o skrapa bort färgen med våra mammor,och sedan sitta vid alla och känna denna gemenskap.JA den känslan önskar jag att alla fick uppleva.Kram

2011-10-31 @ 21:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0